Welcome to ClickCandid! The Top Malaysia Digital Candid Photo. Do you love photos? Do you like photography? I do!. And I like candid too. Why candid? Candid, is real and pure photography. Just snap it! Now Malaysia watch out! Our ClickCandid crew is everywhere. Just ClickCandid! now.

  

Thursday, June 5, 2008

Kenapa Fotografi

Hobi orang ada macam-macam. Ada yang suke mancing, ada yang suka karaoke dan macam-macam lagi la...Aku pula suka fotografi. Asal ada benda yang menarik, pasti aku snap aje....kamera tu of course lah akan jadi teman setia aku. Memang gila-gila aku suka amik gambor. Walaupun aku tak de tertiary education pasal fotografi ni, tapi sedikit sebanyak tu tau la pasal teknik-teknik nak ambik gambar. Mana aku dapat semua ilmu tu....sudah tentu lah baca buku..baca dan baca...dan baca..dah juga berkongsi ilmu dengan orang-orang yang dah lama berkecimpung dalam dunia fotografi ni. Aku punya cita-cita, nak jelajah dunia...kalau boleh sampai ke antartika aku nak amik gambor. Majalah kegemaran aku adalah National Geographic. Pasai apa aku suka tgk magazine tu...sebab banyak photos yang memang menarik la...siap subsribe tu. Cantik lah cara shoot photo dalam magazine tu....heheh...you should have one. Dah berapa bijik kamera dah rosak....ada yang jatuh....ada yang dia punya memori card rosak...mmm..insyaAllah....kalau ada rezeki lebih aku nak "sambar" yang memang tak boleh rosak walaupun dibaling...:-) itu pun kalau ada duit lebiiihhhhh.....

Ok guys...petang-petang cam ni saje membebel benda-benda ringan....nak express my feeling aje...sebab ada org antor email tanya kenapa aku minat sgt dengan camera & fotografi ni....so..jumpa lagi...

0 comments: